tisdag 31 mars 2009

Socialen

Jag väntar på att soc ska höra av sig men ingen har ringt än. Funderade om det var lönt att jag själv ringde men med erfarenhet så vet jag nästan att det är slöseri med tid. De brukar sällan vara på plats. Förmodligen mycket att göra...med något.

Jag ringde sonen igår men han var o spelade bordtennis. De skulle meddela att jag hade ringt o han skulle ringa tillbaka men det gjorde han inte. Har hänt flera ggr det innan med o när jag sen fått tag på honom så vet han inte om att jag har ringt. Personalen bekräftar att de har "glömt" o skriva upp det på tavlan.

Jag förstår att de har mycket att göra men de måste oxå förstå att det är viktigt för en annan att ta del av sonens vardag så mycket som möjligt när man inte själv finns med där. Jag vill bara höra hans röst ibland. Höra hur det har gått i skolan eller hur han mår. Jag får inte veta vad som händer o sker. Jag tjatar på dom men det hjälper inte.

Tycker de är nonchalanta o jag har sagt till dom på socialen men det är som att snacka med en vägg ibland. Iaf så känns det som att de inte lägger ner någon tid på det. Jag ser inte att det händer något.

Sonen började på sin behandling i Januari. I morgon är det det 1 April o jag har fortfarande inte fått veta hur behandlingen ser ut. Jag måste fråga var gång hur det går o vilka framsteg som görs.

Ska man behöva göra det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar